COLOGNE GIRLS TALKING & WALKING Uni-Edition: FLINTA* in der Wissenschaft

Ort: Startpunkt: Albertus-Magnus-Platz, 50931 Köln
Format: Spaziergang / Walk, Deutsch + English [für FLINTA*!]

Keine Anmeldung erforderlich

Cologne Girls Talking & Walking organisiert regelmäßig Spaziergänge in Köln (Instagram: @colognegirlstalkingwalking). Girls Talking & Walking ist eine Community von Frauen für Frauen und soll ein Safespace sein, um neue Leute kennenzulernen und Freundinnen zu finden. Im Rahmen der Diversity-Woche wird eine Uni-Edition zum Thema FLINTA* in der Wissenschaft angeboten.

Der Walk startet um 16:30 vom Albertus-Magnus-Platz (vor dem Hauptgebäude). Sei gerne 5 Min früher da. Wir werden ungefähr eine Stunde gehen und am Stehkonvent des Seminargebäudes (Albertus-Magnus-Platz, Geb.106, EG) enden. Dort hast du die Möglichkeit, Dich mit Personen aus Wissenschaft und Verwaltung der Universität zu Köln zu vernetzen. Du kannst Dich so z.B. zu Initiativen der Uni für Frauen informieren und neue Kontakte knüpfen.

English Version:
Cologne Girls Talking & Walking regularly organizes walks in Cologne (Instagram: @colognegirlstalkingwalking). Girls Talking & Walking is a community of women for women and aims to be a safe space to meet new people and make friends. As part of Diversity Week, a university edition on the topic of FLINTA* in science is being offered.

The walk will start at 4:30 PM from Albertus-Magnus-Platz (in front of the main building). Feel free to arrive 5 minutes earlier. We will walk for approximately one hour and end at the standing convention of the seminar building (Albertus-Magnus-Platz, Building 106, ground floor). There, you will have the opportunity to network with people from the science and administration sectors of the University of Cologne. For example, you can get information about university initiatives for women and make new contacts.